Snelle levering
Blanco geleverd
Persoonlijke service
Eigen productie

De leukste guerilla marketing uitingen!12-04-2016


Er kan op verschillende manieren reclame worden gemaakt. Guerrilla marketing houdt in dat een bedrijf met beperkte middelen een groots resultaat behaalt. Deze marketing techniek is er dan ook op gericht om in een zeer korte tijd veel media aandacht of aandacht van publiek te krijgen. Hieronder staan de leukste voorbeelden van guerrilla marketing om je nog een beter beeld te geven van wat het nou is en wat voor opties er zijn.

1. KitKat maakte gebruik van een bankje, door dit bankje te beplakken met een KitKat ‘verpakking’ lijkt het bankje net op een KitKat reep.

  

 

 

 

 

 

 

2. Door het creëren van een ‘vieze’ ruit en een deel wat wel schoon oogt, maakt dit schoonmaak middel duidelijk wat de kracht van het product is.

3. Mc Donalds maakte bij deze reclame goed gebruik van de situatie. Door een zebrapad geel te maken en het iconische bakje toe te voegen. Wordt er iets herkenbaars gecreëerd voor de voorbijgangers wat misschien wel aanzet tot een aankoop.

 

4. Een wat kleinere maar zeker niet minder effectieve manier van guerrilla marketing word weergegeven in deze afbeelding. Er is een tas ontwikkeld waardoor het net lijkt alsof je een krat bier draagt.

5. Coca Cola had stickers laten maken die geschikt zijn om op trappen te plaatsen, hier maakten ze dan ook goed gebruik van in deze reclame actie. Ze plaatsten de stickers van de normale cola op een gewone trap en de stickers met de light versie op een roltrap. Voor welke versie kies jij?

6. Deze grote koffie beker werd geplaatst om duidelijk te maken hoeveel voedsel en drinken er wordt weggegooid en verspilt.

7. Weer een voorbeeld van guerrilla marketing die MC Donalds plaatste. MC Donalds wou met deze actie aangeven dat er gratis koffie te krijgen was in de filialen.

8. De boodschap die AXE wil overbrengen wordt hier op een wel hele originele manier duidelijk gemaakt. AXE maakt in zijn reclames duidelijk dat wanneer mannen hun producten gebruiken ze onweerstaanbaar worden voor vrouwen. Nu hebben ze hier goed gebruik gemaakt van de omgeving.

9. Colgate maakt goed gebruik van andere producten. Door een ijsstokje te produceren wat gevormd is als een tandenborstel word de boodschap van Colgate duidelijk overgebracht, namelijk dat het belangrijk is om nadat je zoiets gegeten hebt goed je tanden te poetsen.

 

Mocht je nu meer geïnteresseerd zijn geraakt in het gebruik van guerrilla marketing of in reclame over het algemeen. Dan helpen wij bij ZoGedrukt je graag om al je reclame uitingen te produceren! Bekijk bijvoorbeeld onze producten voor buitenreclame! https://www.zogedrukt.nl/buitenreclame

 

Terug naar overzicht