Snelle levering
Blanco geleverd
Persoonlijke service
Eigen productie

Eigen briefpapier drukken, wat zijn de voordelen? 21-09-2017

Wanneer je een brief stuurt, wil je natuurlijk dat al je gegevens er goed op staan. Dit geldt al helemaal wanneer je voor je bedrijf een brief stuurt aan een (potentiële) klant. Dan wil je jezelf met je beste beentje voor laten zien. Je wilt een positieve en betrouwbare indruk achterlaten bij de lezer van de brief. En hoe kun je dat nu beter doen dan je eigen logo en bedrijfsinformatie op het briefpapier te laten drukken?

3 redenen om briefpapier te laten drukken

Net zoals met veel andere vormen van ‘niet digitale’ communicatie, denken veel mensen al gauw dat het niet meer van deze tijd is. “Wie verstuurt nou nog brieven? We hebben toch e-mail…” is iets wat vaak gehoord wordt. En dat is misschien wel waar op persoonlijk vlak, maar voor bedrijven is het toch een compleet andere zaak. Elke dag worden er nog duizenden brieven door bedrijven verstuurd, en elke brief is weer een mogelijkheid om je bedrijf te onderscheiden.

Hier zijn 3 redenen om briefpapier te laten bedrukken:

  • Professionaliteit – de voornaamste reden om je brieven te laten bedrukken is om je bedrijf een professionele uitstraling te geven. Onderscheid jezelf van alle andere post die de ontvanger krijgt door een simpel, maar professioneel logo op de brief te drukken (bijvoorbeeld rechtsboven).
  • Al je gegevens bij de hand – daarnaast kun je alle relevante gegevens voor de lezer ook alvast op de brief drukken. Denk hierbij aan je KvK-, BTW- of rekeningnummer. Of zet er een link bij naar de bedrijfswebsite of profielen op Social Media waar je te vinden bent. Zo heeft de lezer altijd iets fysieks bij de hand met alle informatie die hij nodig heeft.
  • Nodigt uit tot lezen - de laatste reden is dat je brief een identiteit op zichzelf krijgt. Met het juiste gebruik van kleuren of door je logo bijvoorbeeld op de envelop te zetten, nodig je de ontvanger uit tot lezen.

Benieuwd naar ons assortiment? Bekijk het hier!

Zorg voor een professionele uitstraling

Nu dat je gelezen hebt wat de mogelijkheden allemaal zijn wanneer je ervoor kiest om briefpapier te laten bedrukken, zijn er wel een paar dingen die je in je achterhoofd moet houden. Om te beginnen is het belangrijk dat je kiest voor een professionele uitstraling. Vaak is het ook beter om het simpel te houden.

Kies er dus bijvoorbeeld voor om je logo rechtsboven te drukken, en de gegevens van je bedrijf in een strook onderin. Hoe meer je toevoegt aan de brief, hoe drukker het wordt – en het laatste wat je wilt is dat de lezer niet weet waar hij moet beginnen met lezen!

Om het je gemakkelijk te maken, hebben we hier nog een paar simpele tips voor wanneer je het briefpapier wilt gaan ontwerpen. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om een grafisch ontwerper in te huren, maar met de juiste kennis en programma (Bv: InDesign of Illustrator) kun je het ook gemakkelijk zelf doen. Let op de volgende zaken bij het ontwerpen:

  • Zet het logo op een plek waar dit duidelijk zichtbaar is. Mocht je geen goed logo van hoge kwaliteit hebben, investeer dan eerst hierin.
  • Houd het simpel. Kies 1 - 3 kleuren en zorg ervoor dat het niet te ‘druk’ wordt op het briefpapier.
  • Je kunt er ook voor kiezen om de achterkant te laten bedrukken. Dit kost relatief gezien weinig extra en je kunt zo de lezer nog meer info geven.

Mocht je er zelf niet uitkomen, dan kun je natuurlijk altijd bij ons aankloppen. Stuur ons een mailtje(of een brief!) en wij helpen je graag verder. Uiteraard kunnen we ook van dienst zijn als je je ontwerp al klaar hebt. Je kunt op de briefpapier pagina op onze site alles invullen wat je precies wilt – en je krijgt direct een offerte aangeleverd!

Klik hier om gelijk bestellen!

 

Door: Stef Mulders

Stagiair Marketing en Communicatie bij ZoGedrukt

T: +31 88 730 1111 E: [email protected]
Stef Mulders

Tags

Briefpapier Drukken
Terug naar overzicht