Snelle levering
Blanco geleverd
Persoonlijke service
Eigen productie

Offline reclame hoe en waarom14-04-2016


Veel bedrijven maken de laatste tijd vooral gebruik van online reclame, hierbij moet je denken aan Social media reclame, mailingen, nieuwsbrieven, etc.
Maar het gebruik van offline reclame moet je zeker niet vergeten! Nu is de vraag wat maakt offline reclame tot een succesvolle reclame.

Originele reclame
Voor een goede reclame uiting is het belangrijk om origineel te zijn! Iedereen kan een visitekaartje of een spandoek met eigen logo en slogan maken, maar het is hierbij belangrijk om je te onderscheiden van de rest. Probeer creatief te zijn met tekst en afbeeldingen. Hierbij is humor ook erg belangrijk, mensen onthouden de reclame uiting hierdoor eerder en sneller.

Daarnaast is het van belang dat je herkenbaarheid creëert met je reclame uitingen. Herkenbaarheid wordt natuurlijk al gecreëerd door het gebruik van een logo of slogan. Maar probeer met je reclame een bepaalt denkbeeld te ontwikkelen bij je klanten.

Het inzetten van offline reclame
Je kan je offline reclame inzetten in je eigen omgeving of in grote steden, maar er is ook de optie om op een beurs te gaan staan die stands aanbiedt binnen jou branche. Dit is een leuke manier om zelf je bedrijf te promoten. Vaak zijn er mensen die echt geïnteresseerd zijn in de branche, misschien zitten hier wel potentiele nieuwe klanten bij?

Je kan natuurlijk ook naar zo’n evenement gaan als bezoeker, neem een stapel visitekaartjes mee en wie weet levert het nog wat op! Een tip is om eens contact op te nemen met de organisatie van zo’n evenement. Wie weet is er een budget mogelijkheid om jouw visitekaartje, folder of kleine attentie in de goodiebag te stoppen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Actiecode
Een manier om te kijken of je offline reclame heeft gewerkt is door bijvoorbeeld op deze reclame een actiecode te plaatsen, dit is echter alleen effectief als je bedrijf een webshop of fysieke winkel heeft. Door te kijken naar het aantal ontvangen actiecodes binnen de webshop/ winkel kun je inschatten hoe effectief de reclame is geweest. Is er helemaal geen response gekomen van actiecodes dan is het belangrijk om bij jezelf na te gaan of de plek waar je hebt geadverteerd of de manier waarop geadverteerd is, wel goed was.

Tip!
Ook een goede tip voor als je bedrijf een webshop of winkel heeft is het toevoegen van een visitekaartje, flyer, notitieblok, pennen, etc. bij de aankoop van de klant. Vooral het toevoegen van notitieblokken en pennen bij een aankoop is effectief. Doordat deze notitieblokken of pennen op de bureaus van het personeel eindigen is de naam van je bedrijf altijd in beeld.

Mocht je geïnteresseerd zijn geraakt in het meer gebruiken van offline reclame, dan helpen wij je graag verder om deze offline reclame te realiseren. Voor eventuele vragen kun je ook altijd bij ons terecht! 

 

Terug naar overzicht