Waar heb je een vraag over?

Stel hier je vraag of doorzoek onze categorieën en veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Bestellingen

Bestellen bij ZoGedrukt doe je gemakkelijk met de volgende 3 stappen:

Product kiezen

Heb je het product dat je zoekt gevonden? Leg het dan in het winkelwagentje. Wil je daarna nog verder rondkijken? Dat is natuurlijk geen probleem. Als jouw bestelling compleet is kun je op bestanden aanleveren klikken. Dit hoeft niet meteen, maar kun je ook uitstellen.

Voor het bestellen van jouw producten kun je inloggen of tijdens de bestelling een account aanmaken.

Controle

Je kunt nu aangeven waar wij jouw bestelling mogen bezorgen. Controleer jouw opgegeven gegevens, waarna je vervolgens je bestelling verder af kunt ronden.

Verzending & Betaling

Je kunt bij ons betalen met het vertrouwde iDeal. Als alles klopt kunt je jouw bestelling af gaan ronden.

Als je rechts bovenin op “Mijn Account” klikt dan zie je een menu ”Bestellingen”.
Wanneer je daarop klikt krijg je een overzicht van al je bestellingen.

Je kunt een artikel altijd snel vinden via onze zoekbalk bovenin door hier de naam van het door jou gezochte product te typen.
Daarnaast bieden wij jou de mogelijkheid te zoeken via ons categorieën menu links bovenin het scherm.
Hier zijn onze producten onderverdeeld in verschillende categorieën, zodat ze overzichtelijk voor je worden weergegeven.
Indien je het door jouw gewenste product niet kunt vinden nodigen wij je van harte uit contact op te nemen per telefoon, chat of e-mail. Een van onze service medewerkers zal je dan met plezier helpen het artikel alsnog te vinden.

Dit is afhankelijk van de gewenste wijziging en de situatie waarin uw bestelling zich bevindt, u kunt het beste contact opnemen met de klantenservice.

Houd er rekening mee dat er kosten in rekening gebracht zullen worden.

Dit is afhankelijk van de situatie waarin uw bestelling zich bevindt, u kunt het beste contact opnemen met de klantenservice.

Houd er rekening mee dat er kosten zijn gemaakt die in rekening gebracht zullen worden.

Het is helaas niet mogelijk het adres van een geplaatste bestelling te wijzigen.
Indien het nog mogelijk is kun je bij mijn bestellingen jouw bestelling annuleren. Je kunt vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met het gewenste adres. Indien het annuleren van jouw bestelling niet meer mogelijk is verzoeken wij je om even contact op te nemen met onze klantenservice. Wij kijken dan graag voor je of wij jou hierbij kunnen helpen. 

Als je kijkt in mijn account zie je links het kopje Bestellingen. Als je hier op klikt krijg je alle details te zien over jouw bestelling(en).
Indien je eventuele vragen hebt over deze bestellingen verzoeken wij je even contact op te nemen met onze klantenservice.

Dat is heel vervelend. Door in te loggen met jouw account kun je de status van jouw bestelling inzien. Inloggen doe je via de knop ‘Inloggen/ Registreren’ rechts bovenin op je pc of via ‘Mijn account’ rechts onderin op je telefoon. 

Is het product uit jouw bestelling gemarkeerd als ‘verzonden’? Neem dan contact op met onze klantenservice. We zoeken dan uit waar jouw product zich bevindt. Staat het product uit jouw bestelling nog niet gemarkeerd als ‘verzonden’? Dan zijn wij waarschijnlijk nog druk bezig met het produceren van jouw drukwerk!

Bestanden

Dat is afhankelijk van het product, maar algemeen gezien zijn de meeste vereisten redelijk gelijk.
In onze aanleverspecificaties vind je alle informatie die nodig is om correcte bestanden aan te leveren.

Wij controleren alle bestanden automatisch op een aantal basis punten zoals formaat, afloop en resolutie.

Wij controleren NIET op inhoud, wij zullen ook nooit wijzigingen aanbrengen op de inhoud van uw bestanden.

Bij elke afkeuring wordt kort en bondig aangegeven wat er mis is met het bestand en waarom we het bestand niet kunnen drukken.
Mocht u niet goed begrijpen wat er wordt bedoeld dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. 

Transparantie (en alle effecten die transparantie gebruiken zoals schaduw, verlopen etc.) is een complex ding.
Adobe heeft het heel makkelijk gemaakt om dit te gebruiken in een ontwerp, echter is het correct drukken nog wel een uitdaging.
De techniek om een tranbsparanmt te gebruiken in een ontwerp is zeer divers en komt niet altijd overeen met de techniek om een ontwerp te ‘vertalen’ naar drukwerk waardoor dit soms mis kan gaan.
De oorzaak kan heel divers zijn, maar in de meeste gevallen kan dit worden voorkomen door de PDF aan te maken in maximaal V1.3, hierom is aanlevering van een PDF in V1.3 ook een vereiste.

Betaling

Je kunt bij ons betalen met iDeal, wel zo vertrouwd.
Mocht je per bankoverschrijving willen betalen of op rekening, vraag dan even naar de mogelijkheden.

Als je vragen hebt over een betaling of betalingsmethode mag je altijd contact met ons opnemen per telefoon, e-mail of per chat.

Vele klanten zijn jou voorgegaan in het plaatsen van een bestelling bij ZoGedrukt. Zolang je jouw gegevens foutloos invult en controleert staan wij er voor garant dat jouw betaling altijd goed aankomt. Mocht je eventuele vragen hebben over jouw online betaling of bestelling dan verzoeken wij je vriendelijk even contact met ons op te nemen.  

De betaling verloopt in principe altijd vooraf. Dit vanwege de vele wanbetalers en klanten die pas betalen na vele herinneringen.
Wanneer je een vaste klant bent of grote instelling die niet vooraf kan betalen is het mogelijk om op rekening betalen met een betalingstermijn van 14 dagen. In dit geval verzoeken wij je om even contact op te nemen met een van onze medewerkers. 

Het IBAN rekeningnummer van ZoGedrukt is:
DE02 3707 0060 0119 8936 03.

In mijn account vind je het kopje “Bestellingen”. Hier kun je per bestelling de factuur opvragen die bij de bestelling hoort. 

De verwerking van betaling is bij iDeal direct.
De verwerking van betaling bij overige betaalmethoden is maximaal 2 werkdagen. 
Houd er rekening mee dat bij vooruitbetaling je order pas in behandeling wordt genomen na verwerking van je betaling.

Bij een bestelling die je plaatst bij ZoGedrukt is altijd een factuur bijgevoegd. Als je online uw bestelling hebt geplaatst is deze factuur ook weer te vinden bij “Bestellingen” onder “Mijn account”.

Wij versturen geen facturen per post en den alles digitaal.

Indien je fouten opmerkt of je vragen hebt over de ontvangen factuur kun je altijd contact op nemen met onze afdeling customer service.
Dit kun je doen door contact op te nemen per telefoon, e-mail of chat.

Indien je vragen hebt over een factuur of een betaling kun je altijd contact opnemen met een van onze medewerkers.

Indien je een betalingsherrinering hebt ontvangen betekent dat, dat wij nog geen (volledige) betaling hebben ontvangen voor jouw bestelling. Indien je al hebt betaald, maar toch een betalingsherinnering hebt ontvangen verzoeken wij je even contact met ons op te nemen. Voor eventuele vragen over betalingen kun je ook terecht bij onze klantenservice. De contactgegevens van onze klantenservice vind je links onderin. 

dien je een betalingsherrinering hebt ontvangen verzoeken wij je zo snel mogelijk het (resterende) bedrag over te maken op ons IBAN nummer: DE02 3707 0060 0119 8936 03.

Indien je vragen hebt over jouw betalingsherinnering verzoeken wij je om even contact op te nemen met onze klantenservice.

Heb je een betalingsherinnering van ons ontvangen, maar heb je de volledige betaling van jouw bestelling al voldaan op IBAN: DE02 3707 0060 0119 8936 03? Dan kun je de betalingsherinnering als niet verzonden beschouwen.
We verwerken jouw betaling dan binnen 5 werkdagen. Je hoeft ons hier niet van op de hoogte te stellen.

Indien je een ZoGedrukt factuur hebt ontvangen, maar nooit iets heeft besteld bij ZoGedrukt zou het kunnen dat bij ons een verkeerd adres geregistreerd staat. Wij willen je vriendelijk verzoeken even contact op te nemen met onze klantenservice om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. 

Als je te laat bent met betalen, maar al wel betaald heeft hoef je ons hier niet van op de hoogte te stellen. Jouw betaling wordt binnen 5 werkdagen verwerkt.

Het zou kunnen dat je in de tussentijd een betalingsherinnering ontvangt. Als dit het geval is kun je deze betalingsherinnering als niet verzonden beschouwen.

Zodra je retourzending of annulering is verwerkt, gelden de volgende terugstorttermijnen:

  • Achteraf betalen: je hoeft niet meer te betalen. Al betaald? Binnen vijf werkdagen staat het bedrag terug op je rekening
  • iDEAL: binnen vijf werkdagen

De terugbetaling ontvang je op de rekening waarmee je betaald hebt.

ZoGedrukt stort teveel betaalde bedragen zo snel mogelijk aan jou terug. Heb je na twee weken na betaling jouw geld nog niet ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Levering

Voor het verzenden van jouw bestelling maken wij gebruik van de koeriersdiensten van DHL.
Hierdoor ben je er altijd zeker van dat jouw pakketje op een snelle en professionele manier bezorgt wordt. 

Als je meerdere bestellingen in één keer doet is de kans dat je deze tegelijk ontvangt redelijk groot. Het kan echter voorkomen dat dit niet het geval is. Het kan voorkomen dat een deel van jouw bestelling klaar is voor verzending en een ander deel van jouw bestelling nog in productie is. Het kan dan voorkomen dat je de bestelling in 2 delen zult ontvangen.

Een bestelling plaatsen op een postbusadres is niet mogelijk bij ZoGedrukt in verband met de grootte van onze artikelen. 

Als je een bestelling plaatst bij ZoGedrukt zal je van ons een track & trace code ontvangen. Een track & trace code is een unieke code die aan jouw bestelling is gebonden. Aan de hand van deze code kun je zelf bijhouden wat de status van jouw bestelling is en waar in het verzendproces jouw pakketje zich bevindt. Bij het ontvangen van de track & trace code vind je de benodigde informatie hoe de track & trace code te gebruiken is. 

Het komt voor dat je na het klikken op de Track & trace code een melding krijgt dat er nog geen statusinformatie beschikbaar is. Dit gebeurt als jouw pakket nog niet gescand is door DHL. Als je jouw bestelling na 3 dagen nog niet ontvangen hebt en je nog steeds dezelfde melding krijgt verzoeken wij je om even contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zullen het dan zo spoedig mogelijk voor je oplossen.

Bij een levering in Nederland en België brengen wij jou geen verzendkosten in rekening. Voor verzendprijzen naar overige landen verzoeken we je om contact op te nemen met onze klantenservice voor een inschatting. 

hoe snel je jouw bestelling ontvangt is afhankelijk van de leveringmethode die je hebt gekozen. Bij ZoGedrukt zijn de volgende leveringen mogelijk: 

Budget-levering
De goedkoopste manier, maar met een wat langere levertijd, afhankelijk van het soort drukwerk maar meestal rond de 5 werkdagen. 

Standaard-levering
De meest gekozen oplossing, in de meeste gevallen rond de 3 werkdagen.

Etmaal-levering
Voor echte spoed; binnen 24 uur akkoord op drukmateriaal. 

Maatwerk-levering
Bijzondere leveringeisen? Met ZoGedrukt vind je altijd een oplossing. Bel met 0183 – 700 222.

In alle gevallen gaat de levertermijn in vanaf het moment dat het drukmateriaal is goedgekeurd. 

ZoGedrukt staat altijd garant voor razendsnelle levertijden. Ook in het buitenland proberen wij de levertijden die je van ons gewend bent na te streven. Echter kan het voorkomen dat jouw levering buiten Nederland lichtelijke vertraging oploopt. Als je hier meer over wilt weten verzoeken wij je vriendelijk even contact op te nemen met onze klantenservice. 

Normaal gesproken kun je jouw ZoGedrukt pakketje verwachten op werkdagen tussen 8.00 – 17.00 uur. Benieuwd in welke tijdvakken DHL normaliter bij jou in de buurt levert? Bekijk https://www.dhlparcel.nl/nl/bezorgtijden

Er is bij ZoGedrukt wel mogelijkheid om anders af te spreken. Daarnaast bieden wij jou de mogelijkheid gebruik te maken van DHL express om jouw pakketje op een ander tijdstip te bezorgen. 

ZoGedrukt biedt een ruim scala aan aanvullende services zoals:

  • Per koerier leveren.
  • Levering voor 11 uur ’s ochtends.
  • Zelf jouw producten afhalen.

Wil je gebruik maken van de aanvullende services? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ontwerpstudio

Uiteraard kunnen wij het ontwerp voor u verzorgen, op deze manier heeft u niet alleen een professioneel ontwerp, maar ook een gegarandeerd correct bestand om te drukken.

De uiteindelijke kosten zijn helemaal afhankelijk van uw wensen.
Onze studio werkt op basis van nacalculatie tegen een uurtarief van €65,- per uur (excl. BTW).
Dat betekent dat de werkelijke kosten achteraf bekend zijn adhv de uren die besteed zijn aan uw ontwerp.

Neem voor een inschatting contact op met onze klantenservice. Zij zullen op basis van uw wensen en in overleg met de studio een inschatting maken voor de tijd die waarschijnlijk nodig is voor het maken van het ontwerp.

Net als met de kosten is dit gehaal afhankelijk van de wensen en eisen.
Hoe complexer/groter het ontwerp, hoe meer tijd ervoor nodig is.
Bij opdracht tot ontwerp zullen we een eerste planning maken adhv de beschikbaarheid van de studio.

Account

Aan de hand van de volgende stappen maak je simpel en gemakkelijk jouw eigen ZoGedrukt account: 

  • Klik rechtsboven in het scherm op inloggen/registreren.
  • Vul je e-mailadres in en klik op Registreren.
  • Je ontvangt een registratie e-mail op het opgegeven e-mailadres met een link om je wachtwoord in te stellen. 
  • Je kunt hiermee inloggen.
  • Vervolgens kun je je overige gegevens onder “Mijn Account” invullen zoals je naam en factuur- en leveradressen.

LET OP: Zonder volledig ingevuld account kunnen we geen orders in behandeling nemen dus zorg dat alles compleet is. We zullen tijdens het afronden van uw bestelling ook vragen om deze gegevens.

Je kunt gemakkelijk je gegevens wijzigen onder “Mijn account”.
Houd er rekening mee dat wijzigingen van KvK en BTW nummer voor de belasting (en dus ook voor ons!) gezien wordt als een andere onderneming en hiervoor dus een nieuw account aangemaakt dient te worden.

Een nieuw wachtwoord aan vragen kan hier
Deze link kun je ook vinden onder het inlogscherm onder “inloggen/registreren

Vul jouw e-mailadres in en klik op opvragen. Je ontvangt een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Weet je zeker dat u geen typfouten heeft gemaakt? Wij verzoeken je dan een nieuw wachtwoord aan te vragen. Een nieuw wachtwoord aan vragen kan hier

Vul je e-mailadres in en klik op opvragen. Je ontvangt een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Om een adres te wijzigen ga je naar mijn account om vervolgens rechts in jouw scherm op het kopje adressen te klikken. Je kunt nu een adres toevoegen of wijzigen.
Heb je vragen over het toevoegen of wijzigen van een adres dan verzoeken wij je om even contact op te nemen met onze klantenservice.

Hulp & advies

We staan voor je klaar

0183 - 700 222

Maandag t/m vrijdag 08:00 - 17:00

info@zogedrukt.nl

Binnen 24 uur reactie

Offerte aanvragen

Bij ons is alles mogelijk

PrintCalc

Digitaal drukwerk

Aanleverspecificaties

Hulp bij bestanden

Stel een vraag